Tuesday, 24 March 2015

Cosplays #1 - The Hobbit

I have to admit something... this won't be a post like the others. This is about one of my ''special'' passions: Cosplaying
Cosplaying is a word made of the words costume and playing. You change character, you wear a costume and then you are the character you want to be whether it is one out of a movie or out of a video game. I am sewing my costumes myself. I have been doing a lot of cosplays during the last two years and here, I want to start a series of them. I hope you'll like it!

In the following pictures you'll see me as Bilbo Baggins and a dear friend of mine as Frodo from the movie '' the Hobbit'' or ''Lord of the rings''. It was our first cosplay and we had lots of fun!!!!
______

Ich muss etwas gestehen... dieser Post wird definitiv anders als meine bisherigen. Dieser handelt von einer "speziellen" Leidenschaft meinerseits: Cosplaying
Cosplaying setzt sich aus Costume und playing zusammen und heisst nichts anderes, als dass man sich ein Kostüm nimmt und in die Rolle eines Charakters aus einem Film oder einem Videospiel schlüpft. Meine Kostüme nähe ich mir selbst oder stelle sie mir aus alten Sachen aus meinem Schrank zusammen. Viele Cosplays sind in den letzten zwei Jahren gemacht worden und ich habe beschlossen, sie hier mal zu zeigen. Ich hoffe, euch gefällt's!

In den Bildern werdet ihr mich als Bilbo Beutlin und eine meiner besten Freundinnen als Frodo aus den Filmen "Der Hobbit" und "Herr der Ringe" sehen. Unser erstes Cosplay und ziemlich viel Spaß!!!

Melodie









All rights go to Melodie Funk

No comments:

Post a Comment